top of page
Please reload

Œuvres du projet « Remains of the day, a tribute to Anne & Patrick Poirier »

 

Sont-ce vraiment des ruines ? Des vestiges morts de la société de consommation ? Des objets archéologiques ? Arnaud Cohen [...] nous accueille avec trois colonnes antiques reprenant la forme des bouteilles de Coca-Cola : aimable blague post-pop, post-koonsienne, amusante critique de la marque la plus connue au monde. Peut-être, mais que fait donc cette chèvre femelle campée sur un des vestiges ? [...] Peut-être faut-il voir là une marque de vie au milieu des ruines mortes : la bouteille tronquée serait alors le Mont Ida, et la chèvre Amalthée. Et que sont ces crevasses au flanc des ruines, non pas craquelures de vétusté, mais au contraire fentes anatomiques fertiles ? Et cette lueur rose, qui émane d'une des bouteilles tranchées, phosphorescente, vibrante, vivante, n'est-ce pas un signe de vie, de muqueuse irriguée, de sang vital, de naissance prochaine? Marc Lenot. Vivre Parmi les Ruines 2011, extrait.

Works from the « Remains of the day, a tribute to Anne & Patrick Poirier » series

 

Are these really ruins? Dead vestiges of the consumer society? Archeological objects? Arnaud Cohen (…) welcomes us to the Laure Rownette Gallery with three antique columns which take the shape of Coca-Cola bottles: an amiable post-pop joke, post-Koonsian, an amusing critique of the most famous brand in the world. Maybe so, but what is that female goat doing planted on one of the ruins ? Rather than being guided by memories of visits to Greek temples or Raushenbergian Combines perhaps we should see a mark of life there, amongst these dead ruins: the truncated bottle could be Mount Ida and the goat, Amalthea. And what are these crevasses on the side of the ruins, not cracks of dilapidation, but on the contrary anatomically fertile fissures. And that pinkish glow radiating form one of the truncated bottles: phosphorescent, vibrant, alive, is this not a sign of life? of irrigated mucus? of sanguine vitality? of approaching birth? Marc Lenot. Living amongst the ruins 2011, (excerpt).

 

Remains of the day #1 - 2011

Aluminium, fibre de verre, et résine

h103cm x 67cm x 125cm

 

Remains of the day #2 - 2011

Aluminium, fibre de verre, et résine

h94cm x 105cm x 105cm

 

Remains of the day #3 - 2011

The column with the goat (a tribute to Raushenberg)

Aluminium, fibre de verre, et résine

h94cm x 105cm x 105cm

 

Remains of the day #1 - 2011

Aluminum, fiberglass, resin

h103cm x 67cm x 125cm

 

Remains of the day #2 - 2011

Aluminum, fiberglass, resin

h94cm x 105cm x 105cm

 

Remains of the day #3 - 2011

The column with the goat (a tribute to Raushenberg)

Aluminum, fiberglass, resin and stuffed goat

h94cm x 105cm x 105cm

bottom of page